До даного уроку підготовлена презентація
Вода як найпоширеніший природний оксид. Фізичні властивості води.
Мета уроку: ознайомити учнів з фізичними властивостями води, як найпоширенішого
оксиду; розглянути хімічну та біологічну роль води як одного з найпоширеніших
оксидів у природі, поширення води та її кругообіг у природі; закріпити знання
про класифікацію оксидів на основні та кислотні; розвивати навички складання рівнянь хімічних
реакцій на прикладі хімічних властивостей оксидів; розвивати вміння
спостерігати та робити висновки.Вода як найпоширеніший природний оксид. Фізичні властивості води.
Тип уроку: комбінований.
Методи навчання: словесні, наочні, практичні.
Поняття та терміни: вода, оксиди, основні оксиди, кислотні оксиди.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, хімічні реактиви.
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу.
V. Узагальнення та закріплення знань.
VI. Підсумки уроку, домашнє завдання.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний
момент.II. Актуалізація опорних знань.
1)
Хімічний диктант (учні
дописують пропущені слова):
-
Оксиди – це …
-
Оксиди класифікують на: …
-
До основних оксидів
належать: …
-
Назви оксидів походять від …
-
Якщо елемент має змінну
валентність, то …
-
До кислотних оксидів
належать: …
2)
Напишіть формули оксидів за
їх назвами:
-
Калій оксид
-
Карбон (ІІ) оксид
-
Ферум (ІІІ) оксид
-
Гідроген оксид
-
Кальцій оксид
-
Сульфур (ІІ) оксид
3)
Складіть формули та назвіть
оксиди:
Na, Pb(II), S(IV), P(V),
Li, Ca, C(IV), N(III).
4)
Усне опитування:
-
Які речовини називають
оксидами?
-
Де поширені оксиди в
природі?
-
Назвіть оксиди, які є
найпоширенішими в природі?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.Вчені довели, що життя виникло і розвинулося у воді. Очевидно звідси походять вислови «Вода – чудо природи», «Вода – еліксир життя». Воду вивчають фізики, біологи, географи. Не менш важливою є вода для хімії, як речовина, як джелеро життя.
З давніх-давен люди зрозуміли, що без води не зможе існувати жоден живий організм. Вода стала предметом обожнювання. Однак сила води лякала людей. Це спонукало мислителів вивчати природу та її багатства.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.
Агрегатний стан води.
2.
Фізичні властивості води.
Дослід 1. Демонстрація електролізу води.
3.
Поширення та кругообіг води
(додаток 1)
4.
Презентація на тему: «Значення
води у природі та житті людини» (додаток 2).
V. Узагальнення та
закріплення знань.Конкурс «Без води ані сюди, ані туди». Учні поділяються на дві групи, зачитують підготовлені вірші, загадки, прислів’я про воду.
VI. Підсумки уроку, домашнє завдання.
Д/з.: §9, підготувати повідомлення на тему: «Кислотні опади».
Немає коментарів:
Дописати коментар